Integruojančioji medija: vartotojo portreto kūrimas
De Leon Uribe, Ellis Ariadna |
Transmedijos istorijos pasakojimas yra naratyvo forma kuri vystoma keliose žiniasklaidos platformose. Ja bandoma išvystyti istorijų pasaulį, kuris apima skirtingas perdavimo priemones ir kalbas; žiniasklaidos skaitymas pagilina patirtį kuriant naują pasakojimo geografiją, kuri leidžia sutarti dėl saugios dalinimosi aplinkos. Suartėjimas yra stiprią galią turinti sąvoka tam, kad suprastumėme transmediją, kuri susideda iš pokyčių žiniasklaidos kūrime ir jos vartojime. Susijungimas sudaro technologinius, gamybinius, kultūrinius ir socialinius pokyčius, taip kaip žiniasklaida plinta mūsų kultūroje. Faktais paremtos transmedijos istorijos arba žiniasklaidos logika yra vis dar neištyrinėta dalis, nors ir yra keletas metodų taikomų žurnalistikoje, mokslo srityje ir dokumentikoje. Šio tyrimo tikslas yra sukurti transmedijos vartotojo portretą, tam kad būtų galima nustatyti vartotojo ar žiūrovų kompetencijas ir įgūdžius pritaikytus faktais paremtose transmedijos istorijose, įvykdant nustatytus uždavinius: apibrėžiant kas yra transmedija, ją apimančius bruožus ir dalis; ištiriant esamas naujosios žiniasklaidos, žiūrovų ir istorijų teorijas, sutelkiant dėmesį į klausimus susijusius su dalyvavimu jose ir pasakojimais žiniasklaidoje, bei atitinkamų funkcijų schemos paruošimas apie transmedijos istorijas ir vartotojų dalyvavimą joje; teorinio pagrindo kūrimas pagal mokslinės literatūros analizę, tam kad sukurtume transmedijos vartotojo portretą. Ne tiesioginio stebėjimo būdu ir literatūros analizės pagalba nustatyti, vartotojų ir žiūrovų kompetecijas, įgūdžius ir būdus, kuriais jie dalyvauja negrožinės (o realaus gyvenimo) transmedijos istorijos pasakojimuose. Pasirinkta kokybinio tyrimo strategija bei įvykio tyrimas buvo atliktas stebint vieną epizodą pavadinimu “Trampas prieš tiesą” (ang. “Trump vs Truth”) iš merikietiško televizijos šou “Praeita savaitė šiandien su Džonu Oliveriu” (angl. “Last Week tonight with John Oliver”). Buvo pritaikytas identifikacijos instrumentas tam, kad būtų galima atpažinti transmedijos elementus šiame šou ir taipogi žiūrovų dalyvavimo būdus. Tyrimas atskleidė aktualius dalyvavimo skirtumus, priklausomus nuo platformos pasirinkimo. Taipogi skirtingus įsitraukimo laipsnius ir mastus. Šis tyrimas pateikia faktais paremtos transmedijos pasakojimų metodą, kad būtų galima geriau suprasti dalyvio vaidmenį ir suartėjimą su ja.
Transmedia storytelling is a form of narrative that unfolds across multiple media platforms. It attempts to develop a narrative world that encompass different medium and languages; reading across the media sustains a depth of experience by the creation of a new geography of the tale that implies the agreement on safe spaces for sharing. Convergence is a nuclear concept to understand Transmedia as involves both, a change in the way media is produced and a change in the way media is consumed. Convergence comprise the technological, industrial, cultural and social changes in the ways media circulates within our culture. Non-fiction transmedia narratives or logics are still an unexplored territory, albeit there are some approaches to journalism, education, and documentaries. The purpose of this study was to construct a transmedia user identikit, in order to identify the competences and skills applied by user or audiences in nonfictional transmedia narratives, by fulfilling the objectives of defining what is transmedia, its characteristics and elements involve; analysing existing theories for new media, audience, and narrative, focusing on matters regarding participation and narratives across media and preparing an scheme of the relevant features regarding the transmedia narratives and user participation; composing a theoretical framework based on scientific literature analysis in order to construct a Transmedia User Identikit. To identify by online, non participative observation and literature analysis the competencies, skills, and ways in which users and audiences participate in nonfictional transmedia narratives A qualitative research strategy was chosen and a case study was conducted on the american tv show Last Week tonight with John Oliver and one of the episodes released by the show entitled Trump vs Truth. A instrument of identification was applied to recognize the transmedia elements of the show and therefore the ways of participation of its audience. The study revealed relevant differences in the way of participation depending on the platform. And different degrees of immersion and capacities of engagement. This study provides an approach to the nonfictional transmedia narratives, to better understand the role of the participation and convergence.