Options
Vilniaus kūrybiška vietokūra taikant skaitmenines priemones
Date Issued | Issue |
---|---|
2022 | Nr. 1(2) |
Neretai Vilnius traktuojamas kaip vienas seniausių Europos kultūros miestų, pasižyminčių išskirtiniais architektūros šedevrais ir įtraukiančia miesto formavimosi istorija, kurią didžiąja dalimi lėmė daugiatautiškumo faktoriai. Atsižvelgiant į Vilniaus kultūrinio pažinimo paklausą virtualiuoju būdu ėmė formuotis virtualios kultūrinės veiklos, siūlančios pažinti miesto formaciją per skaitmenizavimo prizmę. Į virtualiąją pažinimo erdvę perkeliami ne tik istoriškai svarbūs literatūriniai, meniniai tvariniai, tačiau ir miesto urbanistinis kraštovaizdis. Siekiant išsiaiškinti kūrybiškos vietokūros reikšmę bei rezultatyvų pritaikomumą plačiuoju mastu, nagrinėjimui pasitelkiama užsienio ir lietuvių autorių literatūra. Tyrimo metu analizuojamas ryšys tarp technologijų pritaikymo per vietos (ir ne tik) bendruomenės įsitraukimą į lavinamąsias/saviraiškos veiklas, suteikiančias galimybę pažinti miestą ir besikeičiančius miesto socialinius bei fizinius aspektus. Atvejo analizei pasirinktas lygintinas, pridėtinę vertę kuriantis kultūros objektas, esantis Vilniuje, kurio iniciatyvų dėka jaunimas įsitraukia į kūrybinės vietokūros veiklas.
Vilnius is often regarded as one of the oldest cities of European culture, characterized by exceptional architectural masterpieces and an inclusive history of the city's formation, which was largely determined by the factors of multi-ethnicity. Considering the demand for cultural cognition in Vilnius in a virtual way, actual virtual cultural activities have started, offering to get to know the formation of the city through the prism of digitization. Not only historically important literary and artistic creatures are transferred to the virtual cognitive space, but also the urban landscape of the city. In order to find out the significance of creative local culture and its wide applicability, the literature of foreign and Lithuanian authors is used for the analysis. The study analyses the relationship between the application of technology and the involvement of the local (and not only) community in educational / self-expression activities that explore the city and change the social and physical aspects of the city. A comparable, value-added cultural object of Vilnius city was selected for case study.